سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر فریب خورده را سرزنش نتوان کرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :13
کل بازدید :324669
تعداد کل یاداشته ها : 644
103/2/28
10:56 ص

رقص سیستانی

رقص شمشیر و یا صورت ساده تر آن یعنی رقص چوب که به همراه دهل و ساز ( به گویش سیستانی دول و ساز ) اجرا می‌شود.

رقص سیستانی رقص چاقو رقص جدید شمشیر رقص چوب

عکس های رقص سنتی سیستان و بلوچستان

رقص سیستانی رقص چاقو رقص جدید شمشیر رقص چوب

عکس های رقص سنتی سیستان و بلوچستان

رقص سیستانی رقص چاقو رقص جدید شمشیر رقص چوب

رقص,رقص ایرانی,رقص عربی در نمکستان

 


  
  

رقص‌ آذربایجانی

رقص‌های آذربایجانی از سری رقص‌های فولکلوریک است که از نسلی به نسل بعدی منتقل و در این پروسه توسعه و شکل گرفته‌است.

رقص‌ آذربایجانی رقص پا دسته جمعی رقص‌ آذربایجانی جدید

عکس هایی از رقص آذربایجانی

رقص‌ آذربایجانی رقص پا دسته جمعی رقص‌ آذربایجانی جدید

عکس هایی از رقص آذربایجانی

رقص‌ آذربایجانی رقص پا دسته جمعی رقص‌ آذربایجانی جدید

رقص,رقص ایرانی,رقص عربی در نمکستان

 


  
  

رقص کردی

رقص کردی بخشی از آیین‌های نمایشی کردها است که بصورت گروهی و به شکل حلقه‌ای نا کامل در حالیکه پنجه دست‌هایشان به هم گره خورده است و از چپ به راست در حرکت هستند اجرا می‌شود. اولین نفر سمت راست گروه که با دستمالی در دست وظیفه هدایت و هماهنگ کردن حرکت بقیه رقصندگان را به عهده دارد و سرعت و ریتم و شور رقصندگان بستگی به هدایت او دارد را در زبان بومی سَرچُوپی کِش (به کردی: سه‌ر چ?پی ک?ش) و آخرین نفر گروه که در منتهی‌الیه سمت چپ حلقه قرار دارد و او نیز مسئولیت مشابهی دارد را گاوانی می‌نامند.

رقص کردی رقص زیبای رقص کردی رقصنده های مرد کرد

مقاله در مورد رقص کردی

رقص کردی رقص دسته جمعی سرچوپی رقص کردی

مقاله در مورد رقص کردی

رقص کردی جدید و زیبا عکسهای رقص کردی

رقص,رقص ایرانی,رقص عربی در نمکستان


  
  

رقص هندی

در سده اول قبل از میلاد در هند، بسیاری از متون رسمی با این نگرش نوشته می‌شدند که قوانین مدیریت اجتماعی، زندگی خصوصی، نظام زبانی، مبادلات مالی عمومی، سیاست داخلی، فنون شعر و فنون اجرای نمایش را تدوین کنند. « ناتیاشاسترای » باراتا مونی اولین متن موجود درباره رقص است.

رقص هندی رقص شاد و دسته جمعی رقص هندی جدید

گرچه موضوع اصلی « ناتیاشاسترا » نمایش است، به موضوع رقص نیز به مقدار قابل توجهی پرداخته‌است. این متن از یک سو به جزیئات حالات مختلف حرکت دست می‌پردازد واز سوی دیگر این حالات حرکت را به دو دسته نرم و شدید تقسیم می‌کند؛ حالت اول معرف شکل رقص « لالیتا » (« لایسا ») و حالت دوم معرف رقص « تنداوا » است.

رقص,رقص ایرانی,رقص عربی در نمکستان


  
  

رقص لری

رقص های مردم لرستان مانند موسیقی ، ریشه در کار و زندگی آنان دارد . هم آهنگی ضرب آهنگ های موسیقی با حرکات موزون پاها و بدن رقصندگان ، تند و کند شدن سرعت رقص ها و جهش و سکون در حرکات ، همه و همه گویای آن است که رقص ها نشانگر روح ایستادگی ،‌هیجان و شادمانی است

رقص لری,رقص لری چوپی,چوب بازی رقص لری ممسنی ,رقص لری خرم آبادی

رقص های مردم لرستان

رقص لری,رقص لری چوپی,چوب بازی رقص لری ممسنی ,رقص لری خرم آبادی

رقص های مردم لرستان

رقص لری,رقص لری چوپی,چوب بازی رقص لری ممسنی ,رقص لری خرم آبادی

رقص های مردم لرستان

رقص لری,رقص لری چوپی,چوب بازی رقص لری ممسنی ,رقص لری خرم آبادی

رقص,رقص ایرانی,رقص عربی در نمکستان

 


  
  
<   <<   6